måndag, juli 12, 2010

Nu är det över - för den här gången....

Så var då fotbolls-VM över för den här gången, säkert till glädje för många som inte förstår det här med fotboll. Nu är öronskydden undanhängda och vardagen tillbaka. Det gick inte alls som jag trott och tippat då Spanjorerna sparkade ut Tyskland i semifinalen. Holland gick till final och Robben hade kunnat avgöra matchen i andra halvlek när han var helt fri med Spaniens målvakt.
Det var ingen bra match, ok spännande och båda lagen hade chanser men det var definitivt ingen propagandafotboll. Holland uppträdde som ett riktigt benknäckargäng den här gången och trots att de var mina favoriter hade jag inte protesterat om fler holländare visats ut.
Personligen tycker jag inte att Torres levde upp till förväntningarna. Här uppträdde han efter att ha klippt det långa håret som varit has signum i Liverpool. Man frågar sig om fotbollskunnandet försvann tillsammans med håret?
Trots allt får jag väl tillstå att Spanien vann välförtjänt men att vinna en VM-turnering med endast åtta mål inspelade på åtta matcher imponerar inte.
Det är bara att konstatera att ett VM avgörs p g a många tillfälligheter

Inga kommentarer: