fredag, juli 11, 2014

Stochampionatet 2014...



Nu när man är på hemmaplan har jag känt att formen är på topp  och då vågar man sticka ut hakan. 

7 rätt på Halmstad när sprintermästaren avgjordes. Tyvärr bara 6 rätt i lördags på V75. Rejält klantigt, men jag tröstade mig med en V5:a.

I kväll är det kval till Stochampionatet. Går knappast att missa 6 rätt med tanke på att det finns tre klara vinnare.

D’One i avd 2 bara vinner. Helt utan hot.

Peter Untersteiner kör med flyt och vinner med Neona Princess i avd 3 och följer upp med ny vinst i avd 5 med Nissan Broline. Ok – spåret är illa men jag litar på Peter. Han fixar det här.

Tre lopp att tippa alltså. Men risk för låg utdelning och det är V6 som gäller.

Avd 1: 1,2,3,4,7,12 bör räcka

Avd 4: Svåraste loppet. Sally Hill gillar jag men spåret är shit. Jag har råd att helgardera.

Avd 6: Backfire står med två ben i mål men jag väljer att gardera och streckar 1,3,7,10,11.

Nu tjafsar jag inte med några reduceringar utan kör ett traditionellt system. 360 rader á 1 kr = 360 kr.

Jag lirar nog en DD också. DD1: 11 och DD2: 1,10. Bestämmer mig efter avd 4.

Inga kommentarer: