torsdag, juni 06, 2013

Något värt att fira....



Idag är det Sveriges Nationaldag, vilket jag tycker är värt att uppmärksamma i en tid då förändringarnas kyliga vindar drar in över vårt fosterland.

Jag skäms inte för att jag är svensk, jag är glad att jag fått växa upp i det här landet. Däremot är jag starkt kritisk till vad våra politiker ställer till med, ivrigt påhejade av den svenska journalistkåren med Aftonbladets ariska ledar- och kulturredaktioner i spetsen.

Jag ifrågasätter också hur många av våra gamla behandlas i sitt eget land. Jag ställer också ifråga vart den svenska sjukvården är på väg och ifrågasätter också de allt mer reducerade resurserna till den svenska skolan.

Jag skäms över den brist på debattklimat som tillåts råda i mitt fosterland och det åsiktsförtryck som den svenska journalistkåren står för.

Men känslan och kärleken för det land där jag är född och där jag haft förmånen att växa upp kan ingen ta ifrån mig.

Slå på ljudet och klicka på följande länk; http://www.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnbn8

Inga kommentarer: