tisdag, juni 25, 2013

Vad skall man tro?



Problemet med värken i benet/höften fortsätter och inblandade parter har svårt att enas kring en gemensam diagnos.
På sjukhuset i Surin fick jag diagnosen artros utifrån en röntgen- och ortopedundersökning. Familjeläkaren på vårdcentralen var inne på samma linje då hon undersökt mig. Jag ville dock att röntgenplåten från Thailand skulle skickas till sjukhusets röntgenavdelning för granskning.

Dagen före midsommarafton fick jag svaret och av det så framgick att röntgenbilden av min högra höft visar normala fynd och att man inte ser några hållpunkter för artros, fraktur eller felställning.

Igår var jag på Primärvårdsrehab och undersöktes av en sjukgymnast och hon ansåg att mina symtom talade för en artros trots att röntgenbilden inte visade det. Jag fick ett träningsprogram som jag skall genomföra varje dag och sattes upp på något som kallas artrosskolan, vilken jag tidigast får genomgå i början på september.

Det här känns inte alls bra och jag upplever att jag ”hänger i luften”.

Jag har nu skickat ett mail till vårdcentralen med önskemål/krav om en röntgen- och/eller en ortopedundersökning som säkert kan fastställa diagnosen och som utesluter att det kan vara något annat än artros.


Inga kommentarer: