lördag, november 01, 2014

VM i V75, omgång 2.



Det gick inte alls som jag hoppats i premiären. Det känns inte bra att ha åtta streck i ett lopp då den förstarankade vinner. Tyvärr så är det sånt som händer och ganska ofta faktiskt. Bara 5 rätt gör att det blir svårt att vara med i toppen. Men man får ju räkna bort en omgång så jag hoppas på en bättre fortsättning. Man lär nog behöva minst 5,5 rätt i snitt för att vara bland de tusen bästa.

Dagens omgång ser relativt lättlöst ut på förhand och känslan är att de sk ”experterna” har övervärderat flera favoriter så några rensare kan det bli men jag har inga större förhoppningar då det gäller utdelningen – men jag tar det jag får. Nu handlar det om antalet rätt och inte om utdelningens storlek.

Dagens system.
1. 2,5            R 8 – 1
2. 2,3,6,12    R 10 – 4
3. 3               R 7 – 9
4. 4               R 7 – 9
5. 1,11,13     R 4 - 12
6. 1,3,4,6      R 7 – 9
7. 6,10          R 4 - 2

Inga kommentarer: