onsdag, december 19, 2018

Havsnivåhöjning eller inte?


Då man skriver som jag gör, ifrågasätter, betvivlar och ironiserar händer det att man får synpunkter på det man framför.
Till ca 80%  skriver man anonymt, men de flesta lämnar spår i form av IP-adresser.
Med andra ord är de flesta helt ovetande hur lätt det är att spåra dem.

Med det hoppas jag att alla oseriösa mail aldrig blir skickade. 

För det mesta är det sånt som inte lämpar sig för tryck men det händer också att man får en klapp på axeln ibland. Någon enstaka gång får jag ett och annat tips om någonting jag kan skriva om.

Det senaste tipset handlar om Miljöpartiet (partiet där så har ställt till så mycket skit för så många). 
Enligt den här uppgiftslämnaren så skall ca 40 tusen medlemmar i partiet (det är väl nästan samtliga) samlas längs hela Sveriges kust en viss dag och ett visst klockslag före jul.

Under en timme skall man då kasta sten i havet för att bevisa att havsnivåhöjningen är en realitet.

Målsättningen skall, enligt uppgiftslämnaren, vara att Öland och Gotland skall hamna under vatten.

Jag är dock inne på att man tagit sig vatten över huvudet i det här fallet.

Inga kommentarer: