måndag, juni 10, 2019

Jag känner ingen skam....


I går kväll hade jag svårt att somna efter att ha tittat på SVT:s Agenda. Det blir bara värre och värre. Det räcker inte med att en sextonårig ”klimatexpert” har fått fria tyglar att offentligt anklaga mig och många andra för att förstöra framtiden för henne och hennes skolkande kompisar genom våra flygresor.

Mina flygresor mellan Sverige och Thailand en gång om året sticker i ögonen på dessa, av sig själva utsedda ”experter” och det är ingen hejd på hur Greta och andra exploateras och får hur mycket medial uppmärksamhet som helst.

SVT hakar naturligtvis på med ett minst sagt märkligt program om klimatskam i gårdagens Agenda. Jag undrar vad syftet med programmet var? Är man ute efter att skuldbelägga människor som inte anser att vi har en klimatkris eller ett klimathot? 

Skall vi skämmas offentligt?

När skall forskare och vetenskapsmän med en annan uppfattning än Klimat-Greta och hennes sponsorer få komma till tals i media? Varför inbjuds inte den svenska klimatforskaren Lennart Bengtsson att delta i debattprogram som Agenda och Opinion live i SVT?
Istället får vi en inblick i en klimatfrukost för en massa bimbos i ”Klimatklubben” med ca 20 000 medlemmar. Några blev säkert förvånade över att det finns så många bimbos bara i Stockholm. Själv blev jag inte ett dugg förvånad då jag under de senaste åren blivit alltmer uppmärksammad på hur dåligt informerade och okunniga de flesta svenskar är när det gäller politik och klimat.

De flesta hämtar sin information enbart från SVT, SR och etablerad medier och går då miste om den verklighet vi lever i.

Jag är uppriktigt överraskad av att så många ointresserade och okunniga individer har råkat hamna på den lilla plätt som Sverige utgör av hela planeten.

Själv känner jag ingen skam, inte det minsta och skäms inte heller över mina uppfattningar. Jag hoppas att jag lever minst 10 år till och får uppleva hur Klimat-Greta och anhanget kring henne och andra klimatalarmister skall snacka sig ur avsaknaden av planetens undergång efter att ”tipping point” uteblivit.

Jag glömmer aldrig.

Inga kommentarer: