torsdag, maj 21, 2009

Det var några månader sedan man var hemma senast. Under den tiden har det kommit en del post. Det var en rejäl hög som låg innanför dörren då jag öppnade och jag är glad att jag har en skylt på dörren som säger nej tack till reklam. Nu var det i alla fall hanterbart.
Efter att ha packat upp väskorna så sorterade jag posten i tre högar, viktigt, oviktigt och mycket oviktigt. Det blev faktiskt ganska mycket i den första högen men det mesta hörde hemma i hög nr tre, vilket underlättar eftersom den går direkt till återvinningen.
Jag har bytt försäkringsbolag för min bil under tiden den varit avställd och trots alla löften om motsatsen så har det inte gått utan problem. Det blev några timmar i telefonen och om detta finns säkert anledning att återkomma.
Efter uppackning, postsortering och en enklare middag var det bara att äntra bingen.
Men kroppen har inte hunnit ställa om till svensk tid, klockan 02.10 vaknade jag pigg som mört. Då var klockan 07.10 i Thailand. Jag hoppas det blir bättre i natt.
Under dagen har vi hälsat på min pappa, bytt från vinter- till sommardäck på bilen och inhandlat förnödenheter och fyllt kyl och frys. Det har varit fullt upp hela tiden.

Inga kommentarer: