I dag var det bärplockning som gällde igen. Vi drog iväg till ett ställe där vi plockat ett par hundra kilo de senaste åren. Det var bara att konstatera att naturen har bestämt hur det skall se ut och vad som skall växa var. Här har gräset tagit över helt och blåbären kämpar en ojämn kamp mot övermakten.
Men det finns ju hela tiden alternativa ställen och framför allt nya ställen så det blev inte en helt hopplös dag ändå – tills vi kom ut på asfaltvägen. Då var det ett sound i bilen som jag inte upplevt tidigare – punktering på ett bakdäck.
Var finns reservhjulet, domkraften och andra verktyg som behövs för att byta däck? Eftersom det aldrig inträffat tidigare så var det instruktionsboken som gällde.
Man behövde ju inte vara någon expert för att förstå att däcket var kört. Efter en del om och men så var hjulbytet fixat och vi kunde fortsätta färden mot sta'n.
Det finns naturliga förklaringar till att det saknas fotografier från hjulbytet, man var väl inte så där riktigt i balans.
Hur fixar man en punktering efter klockan 16.00 en fredag i Sverige? Ingen som vet, ingen som vet, men jag har sedan tidigare goda relationer med Vulkcentrum och Krille ställde upp. Han bytte däck och balanserade det nya hjulet efter ordinarie arbetstid.
Det är ett företag som jag kan rekommendera då det gäller att ställa upp.
fredag, juli 31, 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar