tisdag, augusti 04, 2009

Var tar tiden vägen?

Var tog sommaren vägen?

En massa dagar som kom och gick med en väldig fart där jag inte vet vad som hände så här efteråt.

Först var det fönsterbyten i lägenheten och sanering av PCB och målning av balkongen. Putsning, spackling och målning samt utbyte av trappsteg i pappas hus tog längre tid än vad jag planerat. Klippning av gräsmattor och borttagning av ogräs blir mer omfattande för varje år. Pappa fyllde 90 år i slutet på juli och självklart ville vi att det skulle se fint ut både inne och ute.
Så fort det ena klarats av så har det varit något nytt och de senaste veckorna har bärplockningen prioriterats.

Det har inte heller varit någon höjdare, dåligt med bär i skogen och låga priser hos uppköparna samt långa avstånd och stora höjdskillnader i stiglösa skogar för att få bären till bilen. Det enda positiva som går att framhäva när det gäller bärplockningen är att man får motion utan att behöva ge sig ut på någon joggingtur.
Det har inte varit speciellt socialt den här sommaren, Jag har dåligt samvete för att inte hållit kontakt med vänner och bekanta, det har blivit lite skrivit på bloggen och några har undrat om jag slutat svara på mail.
Några har till och med retat upp sig på att jag inte skriver mer kontinuerligt om trav på bloggen.
Det måste till en uppryckning, trots att man är slutkörd då man kommer hem från skogen. Det är inte utan att jag börjar fundera på att man skall ta det lite lugnare framöver. Man är ju inte någon ungdom längre även om jag känner mig vältränad och i god kondition.
Det ser ut som om blåbären kommer att ta slut i slutet på veckan och lingonen är nog inte mogna än på några veckor och dessutom verkar det inte bli gott om lingon heller.
Verkar läge för semester – eller är det något annat som skall fixas?

E A Karlfeldt har uttryckt det väl i sin ”Sommardansen” (i Flora och Bellona).
Jag dansade en sommar
det var min enda sommar
och sen så var jag gammal
och sen så var det slut

Inga kommentarer: