lördag, september 22, 2012

En frusterande situation…



Vänner, bekanta och andra som brukar läsa min blogg undrar vad som hänt eftersom inget skrivits på tre månader. Jag kan dock lugna alla intresserade att jag fortfarande lever och inte heller har drabbats av någon allvarlig sjukdom som påverkat mina möjligheter att hålla bloggen aktuell.
Att jag inte har skrivit något under den här tiden beror på att jag inte har kunnat logga in på bloggen vilket i sin tur beror på att inloggningsuppgifterna försvann i samband med att jag förde över all data från min gamla dator till den nya datorn.
Ni som har hängt på kommer kanske ihåg de problem jag berättade om i samband med V75-tävlingarna i Östersund i början på juni. Det var där alla problem började, en äldre bärbar dator som led av ålderskrämpor och som ballade ur fullständigt någon vecka senare.
Det är vid sådana här tillfällen man blir påmind om vikten att hålla koll på inloggningsuppgifterna och tyvärr så fanns mina uppgifter på en diskett som jag lämnade i Surin då vi åkte till Sverige. Nu var ju inte det här den enda disketten som jag lämnade i Surin men det har visat sig att problemen är stora då det gäller att överföra innehållet till mig i Sverige och det tog alltför långt tid men nu har jag äntligen fått rätt diskett.
Det är en hel del jag velat delge mina läsare under den här tiden och jag skall göra vad jag kan för att ”hinna i kapp”. Om det sedan kommer i kronologisk ordning eller inte hoppas jag att mina läsare har överseende med.
Nu är det bara en vecka innan vi återvänder till Thailand igen så mycket av sommarens upplevelser kommer jag skriva om då vi är tillbaka i Surin. 
 

Inga kommentarer: