torsdag, augusti 21, 2014

SJ – ett företag i kaos…




Efter allt trassel i samband med resan från Arlanda till Sundsvall då vi kom från från Thailand fick vi, efter lång väntan, en ersättning i form av värdebevis som kompensation för förseningarna. Ersättningen uppgick till 293 kronor per biljett. Enligt SJ kan värdebeviset användas som betalning av en ny resa. 
När jag skulle boka biljetterna för resan till Arlanda i samband med återresan till Thailand fick jag inte till det. Jag försökte då kontakta SJ Contact Center via telefon men hamnade som nummer 74 i telefonkön. Jag skickade istället en förfrågan via email. När man gör det erhåller man ett ärendenummer som man skall referera till i händelse av att man behöver kontakta SJ innan ärendet tagits om hand och man fått ett besked. Jag har ännu inte fått något svar och då jag kontaktat SJ för att få ett besked om hur långt ärendet avancerat har den kontakten endast resulterat i ett nytt ärendenummer.
Kaos är bara förnamnet då det gäller detta företag.

Inga kommentarer: