tisdag, september 02, 2014

Ett dyrt misstag....



I lördags skulle jag printa ut flygbiljetterna avseende återresan till Thailand. Jag konstaterade då att jag bokat fel månad, den 30 oktober i stället för den 30 september. Biljetterna hade jag bokat via internet så jag hade ingen annan än mig själv att skylla på. 
Jag kontaktade reseföretaget och de hjälpte mig med en ombokning. Men den 30 september var det fullbokat så det blev den 1:a oktober i stället. Men det var inte gratis, 2800 kronor per biljett fick jag punga ut med. Utöver detta så blev det även andra konsekvenser som att tågbiljetterna måste bokas om och telefonabonnemanget för mobiltelefonen förlängas med en månad. Tillägget för ombokning av tågbiljetterna uppgick till 822 kronor. Där kom värdebevisen till användning. Tilläggas kan att jag tvingades åka in till centralstationen för att få hjälp med ombokning av biljetterna.
De ursprungliga flygbiljetterna kostade 5 206 kronor per biljett vilket inkluderade avbeställningsskydd och val av sittplats. 
Det mest anmärkningsvärda i sammanhanget är dock att skatter och avgifter uppgår till 3 312 kronor per biljett. Ändå finns det miljömuppar som vill införa en extra flygskatt. Man undrar hur en del är funtade?

Inga kommentarer: