onsdag, april 01, 2015

Öltävling….



Ibland hör man talas om att folk får oanade krafter. Det brukar ske i nödsituationer eller när det gäller väldigt mycket. Kanske även idrottsmän upplever detta i viktiga situationer? Själv har jag nog aldrig funderat över det – förrän idag.

Det kan väl knappast beskrivas som en nödsituation, snarare då att det gällde en hel del. Både ekonomiskt, men kanske framför allt prestigemässigt. 
På Macro i Surin hade man ett väldigt speciellt erbjudande i dag på förmiddagen. Den som kunde lyfta flest ölflak med Chang beer och bära dem ca 80 meter fick köpa samtliga flak man klarade av att lyfta för 1 000 bath. 
Normalt kostar ett flak med 24 stycken 33 centiliters burkar ca 670 bath. Självklart ställde jag upp och motståndet bestod av tjugotvå thailändare, en australiensare, två norrmän och en tysk, samtliga av varierande storlekar. Själv låg jag väl med mina överviktiga 82 kilo någonstans mitt emellan.

Men som sagt, då kom de oanade krafterna fram och jag lyckades gå hela sträckan med tolv flak. Några lyftade fler men klarade inte av 80-meterssträcan.

Det är ju tur att man har en bil med rejält lastutrymme en sån här gång, jag hade aldrig klarat att bära dem ända hem.


Inga kommentarer: