måndag, april 06, 2015

Dåligt samvete???



Dåligt samvete? 

Nähä, den 1:a april är det tillåtet att luras och istället för att ha dåligt samvete känner jag ett visst nöje att flera av mina läsare gick på en blåsning när det gäller "ölrallyt". 

Av reaktionerna jag fått via mail och telefon så är det bara en som ifrågasatt om det var ett aprilskämt. Kul när det går hem men jag lovar att jag fram till nästa 1:a april skall vara så seriös det bara är möjligt när det gäller mina blogginlägg.

Men säga vad man vill så ligger man i lä då det gäller att luras. Lurifax nr 1 i Sverige är Stefan Löven, som står i en klass för sig själv. Han bryter sina vallöften på löpande band. Hela karln är som ett stort aprilskämt.

Jag har en känsla av att jag får skäl att återkomma till detta ämne under våren, sommaren och hösten om inte katastrofen inträffar tidigare. Sverige är som ett expresståg som närmar sig en ravin där bron har rasat. Alla känner till det, men de som är satta att ta ansvaret verkar vara både döva och blinda.

Inga kommentarer: