tisdag, februari 21, 2017

En vän har gått bort....



Min vän Christer Qvick har gått bort för alltid. Jag fick det sorgliga beskedet i morse och även om det inte var oväntat så sätts man i ett chockliknande tillstånd när beskedet kommer.
Jag lärde känna Christer 2002 då jag flyttade till Granlo. Han var vice värd i bostadsrättsföreningen.
Den djupare kontakten uppstod då Christer gick i pension och liksom jag började leva en stor del av sin tid i Thailand. Han i Korat och jag i Surin. De 20 milen mellan de båda städerna upplevde vi aldrig som något hinder för att kunna hälsa på och umgås med varandra. I travet hade vi också ett intresse som förenade oss och många var de tillfällen när vi bänkade oss framför datorn för att avnjuta V75-tävlingar från Sverige.

Christer skulle ha fyllt 71 år innevarande år.

Av en sådan här händelse blir man själv påmind om att livet bara är något man har till låns. Att slutet är närmare än början råder det inga som helst tvivel om och liemannen börjar få allt tydligare drag. En dag är även den sista dagen slut.

Inga kommentarer: