onsdag, juni 14, 2017

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om svensk sjukvård....



Under veckan har det drällt in några kuvert från Landstinget. Det var remiss till röntgen av matstrupen, provtagning på vårdcentralen samt ett brev från min läkare som tyvärr hade glömt min vikt och min längd och därför inte hade kunnat skicka remissen till Urologen. Hon behövde också en färsk blodtryckskontroll att bifoga remissen. Det ordnade jag igår så nu är det bara att hoppas på en kallelse till sjukhuset. Men känslan är att kvarnarna mal långsamt.

Idag har jag varit på synundersökning hos Synoptik i Birsta. Trots att jag upplever problem med synen, framför allt på det vänstra ögat, kunde inte optikern hitta något fel. Några skäl att införskaffa nya glasögon förelåg inte heller då skillnaden mellan mina glasögon som jag provade ut i Thailand i februari och resultatet av dagens synundersökning var marginell.

I morgon är det nya provtagningar. Det gäller trombocyterna som legat en bra bit under referensvärdena. Nytt besök på vårdcentralen allttså.

Inga kommentarer: