torsdag, juli 06, 2017

En skärgårdskryssning...



Igår kväll var vi ute på en skärgårdskryssning med M/S Medvind tillsammans med fyra av våra vänner här hemma. Båten lämnade kajen klockan 18.00 och var tillbaka ca 21.30. Att det var uppehåll och lugn sjögång bidrog till en fin upplevelse.

Buffén var av allra bästa kvalité både vad avser omfattning och smak. Alla var nöjda och själv kunde jag konstatera att jag vägde ett drygt kilo mer för en timme sedan, än jag gjorde i går morse.

En trubadur stod för underhållningen och han fick igång ett tjejgäng som också stämde in i sångerna. Det var ett rejält ös.

Servicen var väl okay men vi retade upp oss lite grand på snapsen inte serverades förrän vi ätit hälften av buffén.

Väl hemma kollade jag resultaten från V86-tävlingarna på Lindesberg och konstaterade att jag varit fel ute. Därefter kollade jag nyhetsflödet på några av de sajter som utmärker sig för sanningsenliga nyheter och inte mörkar sådant som är inte är politiskt korrekt.

Det har jag för avsikt att återkomma om senare under dagen eller i morgon.

Inga kommentarer: