fredag, augusti 25, 2017

Svensk sjukvård har problem...



Idag har jag varit på sjukhuset. Jag hade en kallelse till Urologen där jag skulle infinna mig kl 09.00. Döm om min förvåning då jag i centralreceptionen blev upplyst om att Urologmottagningen hade stängt idag. Man tror inte att det är sant, det skall bara inte kunna hända. Jag blev skickad till enhetschefen som beklagade att jag inte blivit informerad och jag fick en ny tid nästa vecka och lovades att slippa betala då.

Nu funderar jag på att skicka en räkning till landstinget omfattande erlagd parkeringsavgift om 30 kronor, uppskattad bensinkostnad för färd mellan bostad och sjukhus tur och retur om 20 kronor samt portokostnad för mitt krav om ersättning för mina kostnader.

Jag kan inte påstå att min inställning till svensk sjukvård har förbättrats efter denna incident.

Inga kommentarer: