onsdag, oktober 25, 2017

Gastroskopiundersökningen...



Igår genomfördes äntligen gastroskopiundersökningen. Den visade inga allvarliga problem i matstrupe eller magsäck. Man kunde dock fastställa att jag hade en kraftig maginfektion. Hur länge jag haft den har jag ingen aning om, men jag tror inte att den orsakat mina svalgproblem. Nu har jag påbörjat en sjudagarskur med antibiotika samtidigt som jag tar en del andra mediciner kopplade till mag- och matstrupsproblemen. 

Viktraset verkar också ha avstannat och nu ligger vikten ganska stadigt runt 73 – 75 kilo. Vore det inte för problemet med höftleden skulle jag må alldeles utmärkt nu. 

Vad gäller höftleden så är jag lovad en operation på Sollefteå sjukhus någon gång i mars, april nästa år. Det skall bli intressant att se hur man håller det löftet?

Inga kommentarer: