fredag, juli 12, 2019

Operationen genomförd


I går opererades tumören i min panna bort. Det var väl ingen större eller svårare operation och den enda smärta jag kände var när doktorn injicerade bedövningen, då sved det ordentligt.

Operationen tog ca en timme och nu får jag vänta ca 2 - 3 veckor innan jag får besked om alltihop har avlägsnats. Stygnen tar de bort på vårdcentralen om ca 3 veckor.

När jag kom hem ca en timme efter operationen var jag ganska blodig i ansiktet vilket jag inte märkt något av innan hustrun såg chockad ut och jag kollat i spegeln. Då det inte slutade blöda, trots att jag enligt instruktionen jag fått på sjukhuset hållit några fingrar på tryckförbandet i ca 15 minuter, fick jag uppsöka vårdcentralen där en sköterska rengjorde såret och satt på ett nytt tryckförband.

Idag blev det ett nytt besök på vårdcentralen då det blött lite under natten. Men nu verkar det vara okay. Men tryckförbandet får sitta kvar ytterligare ett dygn.

Inga kommentarer: