lördag, september 12, 2009

Ett brev behöver inte betyda så mycket...

Jag har råkat ut för en märklig filur som skriver brev till mig. Han skriver att han vill dela en upptäckt med mig, en stor nyhet som har gett honom som man, lust, vitalitet och njutning. Han påstår till och med att han vill skänka mig en ny dimension av lust och njutning.
Lite längre ned i brevet skriver han att han med stor entusiasm vill ge mig en månadsförbrukning av ett naturmedel som heter Vigro Vital och av nästa rad framgår att han också vill att jag fortsättningsvis skall abonnera på detta medel för 299 kronor i månaden!

Nu undrar jag bara, varför han skriver till mig? Ingår jag, på grund av min ålder eller andra skäl, i någon målgrupp som har problem med lust vitalitet och njutning eller finns det någon annan förklaring?
Att han själv har problem betyder ju inte att andra har det. Jag har fått för mig att det är en vanlig krämare som är ute för att lugga folk på pengar. Han verkar dessutom väldigt angelägen då det trillat ner flera brev med samma budskap under den senaste tiden.

Nu har jag i alla fall besvarat hans brev enligt följande;

Bäste Knut-Erik Karlsen

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men din oro för min lust, vitalitet och njutning är helt obefogad. Enkelt uttryckt så är inte dina problem mina, men har du hjälp av dina preparat så önskar jag dig lycka till i fortsättningen.

För ca åtta år sedan hade jag förvisso en liten dipp då det gällde lusten men det löste jag genom att byta partner. Jag har nu en yngre och fräschare årsmodell och har inga som helst behov av några konstgjorda medel för att ha lust eller känna njutning.

Så skulle dina preparat visa sig att inte hålla måttet och dina problem kvarstå så är mitt råd – byt partner.
Du kan fortsättningsvis spara in på dina portokostnader genom att sluta skicka dina erbjudanden till mig.

Med vänlig hälsning

Rolf Vikström

4 kommentarer:

Reshak sa...

Har också fått samma brev igår, jag brukar ju ändå inte ta sådana som denna på allvar, och har absolut inte den minsta tanken på någon typ av abonnemang ☺️, men, ditt svar brev är verkligen rolig, och en läxa till försäljaren, skit bra helt enkelt 🤣

anna sa...


Jag vill tacka Mr Dalton för diamantlån för att han gav mig ett lån värt 43000 euro jag har blivit lurad flera försök att säkra ett lån . Tills jag menade Dalton som gav mig ett lån. om du behöver ett legitimt lån idag undvik att bli lurad och kontakta diamantlån via e-post: diamondloans24@yahoo.com WhatsApp: +16613814014

Anonymous sa...

Hej killar, jag vill bara rekommendera ett bra låneföretag där jag fick ett snabblån på €‎46 000,00 via deras e-post där jag letade efter lån för att betala mina räkningar/skulder och gå vidare med livet, sedan gav en vän mig denna företagsinformation som Jag kontaktade via denna kontaktmail: lapofunding960@gmail.com

Alice Kruger sa...

Jag vill verkligen uppskatta LAPO mikrofinansiering för att ha gett mig ett lån för att reparera mitt hem. om du behöver ett brådskande lån undvik att bli bedrägeri av falska långivare och ansök via e-post till lapofunding960@gmail.com via riktiga låneföretag