måndag, september 21, 2009

Rånad på macken...

Rubriken kanske verkar dramatisk men har man inte klart för sig vad det kostar att tvätta bilen på en svensk bensinstation så kan det kännas så. På Statoil i Granlo fick jag betala 200 kronor för en borsttvätt med extra avfettning. Det upplever jag som rena rånet eftersom jag är van vid en helt annan taxa i Thailand. Jag tycker även att det är dyrt för svenska förhållanden men å andra sidan verkar det aldrig vara någon kö till tvätten.
I Surin betalar jag 250 bath för hela programmet dvs utvändig manuell tvätt, motortvätt samt dammsugning och rengöring invändigt. Då ingår uppfräschning av plast- och skinndetaljer invändigt samt speciell rengöring av däcken. Det brukar ta ca 30-45 minuter för två till tre personer att få bilen att se ut som ny. Det är en viss skillnad om man så säger.

Inga kommentarer: