fredag, september 04, 2009

Stressen blir min död....

Det är lite stressigt ibland innan allt har fallit på plats på morgonen. Matsäcken skall packas, vi skall ha rikligt med dryck, kartorna skall vara uppdaterade och allt annat skall fungera. Man är inte mer än halvvaken när man skall iväg ut i skogen. Ibland vill jag bara dra täcket över huvudet och somna om.

Det är kanske inte så konstigt att det blir fel ibland, som igår då jag fick med mig fjärrkontrollen till TV:n istället för mobiltelefonen. Ja, så kan det gå då man inte är riktigt vaken. Men å andra sidan blir jag inte störd av några telefonsamtal när jag fyller hinkarna där ute i skogen.
Problemet blev större då jag skulle ringa och fråga om dagspriset på lingon. Det hände liksom inte någonting trots att jag slog rätt nummer. Så inser man att något är fel och då blir det lite genant när man försöker ringa via en fjärrkontroll.
Det är kanske dags att göra någon form av demenstest, vilken idiot som helst kan väl se skillnad på en mobiltelefon och en fjärrkontroll.

Ja, det är nog inte helt fel men eftersom jag inte känner mig som en idiot så märkte jag inte förväxlingen förrän vi kom hem.

Inga kommentarer: