onsdag, juni 13, 2012

V75 på Östersundstravet


I lördags så var det den årligt återkommande träffen med medlemmarna i vårt spelbolag i Östersund som gällde. Den här gången var det bara fem medlemmar som hade möjlighet att delta. De andra hade mer eller mindre giltiga skäl att inte delta även om en flamencokurs på Mallorca är något som jag inte skulle prioritera. Vi hade också deltagande från två killar som är intresserade att komma med i teamet. De skall bestämma sig under veckan.
Teamet samlat på Östersundstravet
Som vanligt var det en trevlig tillställning även om vinsterna lyste med sin frånvaro. Men finns det lopp så finns det hopp, så nästa år går det bättre – hoppas vi. Med resa, hotell och restaurangräkning så gick det saftigt back.
Tyvärr så hade jag datatrassel vilket gjorde att mycket av koncentration och fokus fick läggas på att lösa detta i stället för på spelet. Det började med att jag inte kunde ansluta till Scandics nät vilket visade sig bero på någon säkerhetsinställning på min dator, vilket jag och hotellets support kom fram till efter många om och men. På lördag morgon fick jag därför bege mig till en av teamets medlemmar, en före detta svåger men numera en bra kompis och koppla upp min notebook via kabel. Då jag tvingats lämna in min ordinarie dator för reparation hade jag en äldre variant som lider av en viss senilitet så hela morgonen och förmiddagen gick åt för att få någon ordning på detta. På måndag förmiddag var jag på SIBA och införskaffade en ny Notebook eftersom jag inte får tillbaks min ordinarie dator förrän tidigast den 26 juni. Det kostar att ligga på topp.

Hallsta Lotus
I övrigt var det i stort sett som vanligt, dålig kvalité på maten, skitdålig service och kraftigt höjda priser på restaurangen under V75-dagen. Beställer man in en välstekt oxfilé förväntar man sig inte knallröd köttbit under såsen, apropå kvalitén. Att behöva vänta en kvart på ett glas öl är ju inte heller något man hoppar jämfota av glädje över.

Vi fick i alla fall glädja oss åt några sportsliga prestationer under dagen av bland andra Hallsta Lotus som tog sin åttonde seger för året. Stig H Johanssons Formula One svarade även han för en strålande insats då han vann Östersunds Stora Pris trots ett tråkigt bakspår och tuffa motståndare.

Inga kommentarer: