måndag, juni 04, 2012

Acklimatisering med förhinder....


Det här var väl inte vad man hade hoppats på men kanske borde ha förväntat sig. Självklart syftar jag på det svenska vädret. I tre dagar har det varit kallt och blåsigt samtidigt som regnet har strilat ned.
Hustrun sitter mest i badkaret och själv sitter jag och huttrar och småfryser och har lite svårt att koncentrera mig på till Östersundstravet på lördag. Långkalsonger, polotröja, vantar och toppluva samt Helly Hansen är de mest gångbara substantiven hos oss för närvarande.
Väl påpälsad i ruskvädret.
Vädret rår man inte över utan det är bara att göra det bästa av situationen, som att stanna inomhus exempelvis eller också ser man till att klä sig på rätt sätt.
I övrigt kan nämnas att hustrun köpte några tallriksunderlägg innan vi åkte från Bangkok och motiven är mycket tilltalande med sol, hav och palmer och så långt är allt bra. Men motiven är tredimensionella så jag blir sjösjuk och tappar aptiten när jag tittar på dem. Ett sätt att hålla matkontot nere kanske?
Annars har jag noterat att det mesta är sig likt här hemma och t ex viadukten i Bergsåker har man ännu inte gjort något åt. Den är fortfarande så dålig att den inte klarar mötande trafik och man tvingas till en irriterande väntan på grönt ljus nästan varje gång. Men jag hade inga större förväntningar på att det skulle hända något av värde under det gångna året. Det är ju inte val förrän 2014 och då kommer man ännu en gång att ljuga medborgarna rakt upp i ansiktet. Färgen på dessa lögnare är helt ovidkommande för de är lika goda kålsupare oavsett partitillhörighet.

Inga kommentarer: