måndag, maj 27, 2013

På väg hem till fosterlandet...



Det har inte blivit mycket skrivet under den senaste tiden. Dels har jag saknat inspiration och dels har det varit mycket trav med flera extra V75-omgångar där det gått mycket tid att analysera loppen och konstruera systemen. Tyvärr så har inte utfallet blivit vad jag och mina medfinansiärer i spelbolaget förväntat oss. Det har varit nära några gånger men det blir man inte miljonär på. Jag har nu meddelat spelbolaget att jag lägger av om jag inte lyckas få sju rätt på de två närmaste omgångarna.

I går kördes Elitloppet, som är ett av de större sportevenemang som anordnas i Sverige. Robert Bergh är känd för att kunna iordningställa hästarna inför de stora uppgifterna och den här gången visade han upp Nahar i en strålande författning. Tvåa i försöket och etta i finalen efter en imponerande långspurt, det är bara att gratulera.
Det blir Swiss Air den här gången.

Det har också varit en hel att göra inför Sverigeresan och i kväll så inleds resan med tåg och sovvagn från Surin till Bangkok. Vi anländer tidigt på morgonen och tar en taxi till hotellet där vi stannar ett dygn drygt. Flyget går strax före midnatt på onsdag och efter byte i Zurich beräknas vi landa strax efter klockan 12.00 på Arlanda. Sista delen av resan sker med SJ:s snabbtåg och funkar allting så är vi hemma i Granlo vid halvsjutiden på torsdag.

Det skall bli skönt att komma hem då det var ett tag sedan man trampade svensk mark.

Det har varit mycket frågor från flera européer här borta angående invandrarupproren i Sverige. Internationell media som bl a BBC och CNN har sänt ganska mycket. Det är svårt att besvara frågor som ”varför tar Sverige emot flest invandrare då både bostäder och arbeten saknas?”  Eller ”hur kan illegala invandrare ha rätt till läkarvård och tandvård till ett lägre pris en den egna befolkningen?” Ja vad svarar man?

Inga kommentarer: