fredag, juni 27, 2014

Fotbolls VM I...



Det var länge sedan jag skrev något om fotboll på bloggen. Undermedvetet kan det bero på att det gått så dåligt för mitt favoritlag Manchester United den här säsongen.

Men nu handlar det om VM och det har varit många bra matcher hitintills och flera med oväntade resultat. Efter avslutat gruppspel så är flera av de ”stora” borta. England, Spanien och Italien fick åka hem med svansen mellan benen. Jag trodde på Brasilien – Tyskland i finalen men noterade sent att de kommer att mötas i en semifinal och då får nog Brasilien jobbigt oavsett hemmaplan och allting. Jag tror att de är chanslösa mot Tyskland. Nu har jag stuckit ut hakan, precis som jag brukar göra på V75.

Men på fotboll, tennis och andra sporter spelar jag inte en svensk krona och ingen annan valuta heller. Jag sätter enbart min analysförmåga och mitt intelekt på spel - vilket är allvarligt nog då det handlar om prestige.
Finalen kommer att spelas mellan Tyskland och Holland i min värld. Möjligen att Argentina kan utgöra ett hot den europeiska övermakten, men fan tro’t.

Finalen spelas mellan Tyskland och Holland och Tyskland vinner. För er som spelar är det bara att ta rygg. Vill man helgardera så är det Tyskland, Holland och Argentina som gäller.

Skicka 10 procent av vinsten till mig när ni räknat in kulorna.


Inga kommentarer: