fredag, augusti 07, 2009

Tur i oturen

Snacka om att vara frustrerad.
Här har jag suttit i flera timmar och skrivit om hur de svenska bärgrossisterna utnyttjar thailändska bärplockare på ett skamligt sätt genom att anställa dem via utländska bemanningsföretag. Jag hade beskrivit hur grossisterna skaffat sig kontrollen över plockningen och på så sätt kunna hålla priserna nere.
Det handlar om människohandel och slavarbete enligt mitt förmenande.
När jag skulle lyfta över texten från Windows till Bloggen försvinner alltihop och alla öppna program började stängas.
Man kan faktiskt flippa ur för mindre. Först trodde jag att hårddisken pajat och kallsvetten porlade som ett mindre vattenfall från pannan.
Det var negativt att jag losade texten som jag jobbat med några timmar men det tar jag då hårddisken är intakt.


Men så fort jag hinner skall jag återkomma om rövarfasonerna i skogen.

Inga kommentarer: