fredag, november 27, 2009

En onödig utgift...

I dag åkte jag på en punktering igen, den tredje i år om jag räknat rätt. När jag parkerade utanför Big C kom jag för nära ett fundament som bär upp solskyddet på parkeringsplatsen och det blev samma resultat som om man skulle ha stuckit en bredbladig kniv i däcket. Jag märkte dock inte någonting utan vi handlade som vi tänkt. Efter ett tag efterlyste man ägare till bilen i varuhusets högtalaranläggning. Då vi återkom så hade en mindre grupp med nyfikna samlats vid bilen. En av parkeringsvakterna erbjöd sig att byta hjul vilket jag tackade ja till. Den nyfikna skaran trodde väl inte att en farang skulle klara av det. Vakten fick dock problem med domkraften så jag fick visa dels var den skulle placeras dels hur man monterade ihop ”vevfunktionen”. Därefter gick det bra och sedan var det bara att åka till en däckverkstad och köpa ett nytt däck för 3900 bath. Djäkligt onödigt, vilket hustrun underströk vid flera tillfällen under färden från varuhuset till däckverkstan. Då är det bara att låta det gå in i ena örat och ut genom det andra.

Inga kommentarer: