torsdag, november 26, 2009

Dags för service igen...

Det var dags att beställa tid för 80000 km service på bilen i veckan. Det brukar vi göra på plats, dvs vi åker till Toyotas märkesverkstad för att få en tid som passar. Det brukar bli en del tjafsande om vad servicen omfattar trots att det framgår av serviceboken. Jag brukar avstå från in- och utvändig rengöring. Jag tycker även att det verkar överkurs när de vill ”växla” hjulen, så det tackar jag också nej till.
När vi var överens om vad som skulle göras frågade jag om priset och den här gången ville de ha drygt 5000 bath, betydligt mer än tidigare. Då begärde jag att få varje punkt specificerad och hoppsan, då var vi nere på 3800 bath. Killen rodnade inte ens – går det så går det, verkar vara filosofin.
Nu är servicen utförd men jag har inga möjligheter att kontrollera att allt vi var överens om har utförts, det är bara att hoppas att så är fallet.

Inga kommentarer: