onsdag, juni 23, 2010

Det händer även i Sverige - men inte lika ofta...

I dag drabbades vi av avbrott på Internetanslutningen. Den kabelanslutna datorn tappade kontakten helt och min lap top fick ingen kontakt med mitt trådlösa nätverk.
Nu har man ju en viss vana från så’na här incidenter från det andra hemlandet så det var bara att ta det lugnt och försöka ta reda på var i felet bestod. Helt kört blir det inte heller då det finns flera oskyddade nätverk man kan logga in på. Jag bara undrar hur folk tänker?
Sedan fick man naturligtvis ta några gliringar från hustrun om ”Internet i Sverige” med tanke på hur jag brukar reagera i Thailand. Det tog inte så lång tid att konstatera att det var min router som lagt av så den kabelansluta datorn fungerade direkt då jag tagit bort routern och anslutit datorn direkt till bredbandsswitchen.
Sedan var det bara att införskaffa och installera en ny router. Nu funkar det till full belåtenhet igen och Yaya kan följa med på vad som händer hemma i Thailand.

Inga kommentarer: