tisdag, juni 15, 2010

Överraskande bra service...

Det är inte ofta man blir positivt överraskad men i dag blev jag det. Efter att ha dragits med en kraftig förkylning och ihållande hosta i nästan tre veckor kände jag mig mer eller mindre tvingad att vända mig sjukvården. Jag hade knappast några illusioner om att jag skulle få en tid under de närmaste dagarna, men där hade jag helt fel.
Lite förutfattade meningar beroende på tidigare kontakter med vårdcentralen har nog färgat min inställning. Nu fick jag en tid samma dag, mindre än två timmar efter det att jag ringt satt jag hos doktorn.
Hostmedicin och slemlösande medicin var lösningen på mina problem. När jag ändå var där passade jag på att få ett recept på medicin mot hösnuvan och han fick även titta på en ”sårskada” under ena foten vilket visade sig vara en fotvårta när doktorn fått säga sitt. Nu är det bara att hoppas att man frisknar till och slipper natthostan som stör både mig och hustrun.

Inga kommentarer: