torsdag, september 16, 2010

Ingen dans på rosor precis

Jag är väl medveten om att det var mer än en och en halv månad sedan jag skrev något på bloggen. Det beror inte på att jag är lat, har haft semester eller saknat inspiration.
Vid den här årstiden så uppstår varje år en kort och hektisk period med bärplockning. I år har det varit speciellt jobbigt då bärtillgången har varit katastrofalt dålig.
Det och mycket annat tänker jag återkomma till nu när vi lagt bärplockarna på hyllan för den här gången.

Sedan har det varit det här med det stundande valet där jag tittat på det mesta som visats på TV. Det har varit Partiledardebatter, Kvällsöppet, Elfte timmen, Partiledarutfrågningar mm.
Det beror inte på att jag velat ha vägledning inför röstningen utan mer ett intresse av att se hur de här figurerna uppträder i valtider.
Det är lite som duvorna på Torget, nu äter de ur händerna på oss sedan skiter de på oss.
Jag har haft speciellt svårt för kamrat Ohly, men även tant Maud och Klimat-Maria får de hårstrån jag har kvar på huvudet att resa sig. Jag tänker återkomma även i denna fråga, del när det gäller politiken i allmänhet dels vad jag tycker om klimatproblematiken.

Inga kommentarer: