söndag, juni 19, 2011

Ännu ett oväntat brev...

I brevhögen hittade jag även ett brev där en person anonymt uttrycker åsikter om mitt förhållande sedan mer än nio år tillbaka. Det är faktiskt inte första gången det händer men nu är det flera år sedan senast.
Det av mig tidigare beskrivna timida och försynta förhållningssätt, som jag är känd för, började nästan krackelera då jag tog del av de oförskämdheter, skymfer och rena kränkningar som denne för mig helt okända person formulerat. Men det lönar sig inte att bli arg för då bränner man energi som kan användas till något bättre. Visst händer det att jag blir irriterad och upprörd och känner mig orättvist behandlad ibland. Mellan varven kan jag också bli smått förbannad när jag tycker att jag får skit som jag inte förtjänar.

Utan att veta så är känslan att brevet formulerats av ett fruntimmer, antingen en så’n i kjol eller en så'n i byxa.

Jag har gjort mina val i livet och jag står för dem. Jag har inga som helst problem med att min hustru är drygt 20 år yngre än mig, snarare tvärtom. Om jag, som brevskrivaren bland annat påstår, prioriterar ett bra sexliv framför andra saker så måste väl det vara min sak, det har väl ingen annan med att göra. Dessutom visar min erfarenhet på att man får de andra sakerna på köpet när förhållandet fungerar. Det sticker förstås i ögonen på en liten klick svenska skitkärringar att alla profetior kom på skam när vårt förhållande nu varat i snart tio år.
Världen är full av toffelhjältar
Varför skall jag acceptera några svenska moralkärringars baktalande och skitsnackande och behöva ta emot brev med sjuka kommentarer? Flera av de här moraltanterna är till sannolikhet gränsande visshet gifta eller sammanboende med karlar (om man nu kan kalla dem karlar) som är lite yngre än jag, men de ser sportspegeln eller en Åsa Nisse repris som ett vettigt alternativ till en skön stund i sängen. Deras uppfattning om sex verkar mer ha handlat om en kortare övergångsperiod under deras bortslarvade liv och som de nu växt ifrån under resans gång.

De upplever nog sex som skitjobbigt och mycket ansträngande, ungefär som att köra en elvisp i en gräddtårta – det blir bara kladdigt och ohanterligt.

För många år sedan hade jag, vad jag trodde var en kompis, men hans hustru accepterade inte att han hade kontakt med mig efter att jag gått in i ett nytt förhållande. Han la' sig platt för att bevara husfriden, som han uttryckte det.
Jag bara säger, skaffa er ett liv gubbar, en bra början kan vara att sparka ut kärringarna.

Inga kommentarer: