torsdag, juni 23, 2011

Kul med folk som lyssnar…

Den 21 maj hade jag ett inlägg under rubriken ”Lite storpolitiska funderingar” och bland annat så skrev jag ”Nu är USA på väg att göra samma misstag, med två mycket kostnadskrävande krig i Irak och Afghanistan och ett nytt engagemang i Nordafrika så räcker inte pengarna till. Det är nästan så att jag säger ”ta hem era soldater medan tider är och låt muslimer och talibaner sköta sina egna affärer”. Framför allt då man nu har lyckats spåra upp och avrätta Usama Bin Laden.”
CIA har ju kollen på det mesta och efter att ha tagit del av mitt inlägg så informerade de naturligtvis presidenten som kollade med sina räknenissar om jag var rätt ute. Detta fick till resultat att president Barack Obama redan tre veckor senare meddelade att USA nu tar hem 30000 soldater från Afghanistan, varav 10000 redan nästa månad.

Det känns bra att kunna hjälpa till lite grann........

Inga kommentarer: