torsdag, juni 16, 2011

Några brev och räkningar jag inte räknat med...

Det tog ett tag att sortera och gå igenom posten. Jag har det mesta på autogiro och e-faktura så det brukar inte vara några alltför viktiga eller överraskande brev att ta reda på.

Den här gången var det dock några som jag inte räknat med. Trots att jag ställt av bilen så skickar transportstyrelsen ut en faktura på en vägtrafikregistreringsavgift vilken jag av naturliga skäl inte betalat inom föreskriven tid. Då så inte skett skickar man ut en påminnelse där man även tar ut en påminnelseavgift. Som den försynta och timida person som jag är så betalar jag naturligtvis utan att knorra.

Då mitt körkort passerat bäst före datum under vår vistelse i Thailand så hade jag även ett antal uppmaningar att förnya detsamma. Som om det inte räckte så hade jag även fått ett förläggande om att förnya körkortet. För att riktigt förklara allvaret i min uraktlåtenhet så måste jag även fylla i en delgivningsblankett där jag nödgades uppge den tidpunkt då jag tagit del av delgivningen. Jag postade delgivningen och det nya körkortsunderlaget samma dag och veckan efter var det bara att hämta körkortet på posten.

Inte dåligt för att vara en statlig myndighet.

Inga kommentarer: