lördag, februari 18, 2012

Ingenting att lita på....

Måndagen den 2 januari hade jag ett inlägg på bloggen under rubriken ”Några reflektioner angående företeelser inom Svensk travsport 2011” där jag bland annat häcklade de så kallade experterna.
Men jag skrev också om kusk- och tränarintervjuer där jag pekade på att det kan vara särskilt (o)lustigt när två personer från samma stall uttalar sig i olika medier och kommer med olika information om samma häst, vilket kanske inte är alltför vanligt men det förekommer dock.
Jan Olov Persson

Inför dagens V75-tävlingar på Bergsåker kunde man läsa följande uttalande på Bergsåkers hemsida;

- Haga Kungen gick i mål med lite sparat på Solvalla
senast. Distansen är en fördel och han är en av de
hetaste segerkandidaterna här, säger Jan Ove Olsen
hos Jan-Olov Persson.

I aftonbladet kunde man läsa följande uttalande från tränaren själv;

6 Haga Kungen (Jan-Olov Persson) springer på ganska bra hela tiden. Är ingen raket ut men har blivit allt bättre. Jag hoppas hamna vettigt på det. Då ska han kunna vara trea, fyra kanske. Jag har svårt att tro på mer, säger Janne.

Hur det slutade? Haga Kungen var mycket snabb ut och tog enkelt hand om ledningen där han ledde loppet till 20 meter före mål och fick stryk med huvud. Vem som vann? Jo det gjorde Feseth Nils körd av Jan Ove Olsen!!!

Kusk- och tränarintervjuer kan ha ett visst underhållningsvärde, knappast något mer.

Inga kommentarer: