tisdag, januari 29, 2013

Mycket är inte som det verkar....



Ibland blir jag smått fundersam då jag läser nätversioner av svenska tidningar och bland annat får veta att en terroristmisstänkt svensk ställts inför rätta i Danmark medan en annan svensk som tydligen varit engagerad i någon terrororganisation i Afrika har utlämnats till USA. Jag har även läst om en svensk som är misstänkt för mord på en thailändare och som för närvarande sitter anhållen i Thailand. 

Katt eller häst?
Det känns inte speciellt roligt att läsa om svenskar som skämmer ut sig runt om i världen.

Gemensamt för dessa svenskar är att de har svåruttalade namn och inte ser ut som svenskar på de foton som visats.

Nu när jag har funderat lite till över sakers tillstånd, då undrar jag om en katt som går in i ett stall eller föds i ett stall blir en häst?

Inga kommentarer: