lördag, oktober 15, 2016

Tystnaden har ekat....



Tystnaden har ekat…

Jag har varit orolig. Ja, det handlar om min hälsa och saker jag upplevt. Kan det som hänt i själva verket aldrig ha hänt?

Efter det att Mona Sahlin utfärdat falska inkomstintyg, åt en person med aningen oklara anställningsförhållanden och arbetsuppgifter blev det tyst, verkligen tyst, och då menar jag riktigt tyst.  Det har varit så tyst att jag nästan börjat fråga mig om Mona Sahlin har funnits över huvud taget.

Att hon funnits råder det dock inga tveksamheter kring. Utan att åstadkomma något påtagligt har hon ändå satt djupa avtryck i svensk inrikespolitik.

Att hon har levt som hon lärt, t ex ”att det är häftigt att betala skatt” verkar inte riktigt stämma med verkligheten. Med hundratusentals kronor i skatteskulder hos kronofogden verkar det ha funnits annat som varit häftigare att använda pengarna till.

Man frågar sig hur en sådan medelmåtta kunnat inneha både partiledarbefattningen och partisekreterarbefattningen i det Socialdemokratiska Partiet samt minst fem ministerposter i olika regeringar.

Hur har det varit möjligt? I en intervju med Göran Persson framhöll denne ”att tänka” inte var Mona Sahlins styrka. Trots en sådan totalsågning fick hon flera ministerposter i Perssons regering.

Och nu har det varit tyst under lång tid, man har nästan hör hur tystnaden ekat.

Men så var ordningen helt plötsligt återställd.

Den svenska boulevard-tidningen Expressen, avslöjade häromdagen att Mona Sahlin och den före detta livvakten i oktober i fjol, på de svenska skattebetalarnas bekostnad, förlängde en konferensresa till USA för att tillsammans se en MMA-match där Alexander ”The Mauler” Gustafsson slogs om mästarbältet.

Skönt, nu vet man att Mona Sahlin verkligen har funnits och fortfarande finns samt att det som hänt verkligen har hänt. Det innebär bland annat att jag slipper oroa mig för min hälsa och rädslan för demens.

Tystnaden har slutat eka och mer lär säkert följa om denna slarvmajas bravader.

Inga kommentarer: