onsdag, november 24, 2010

Lite aktuellt om trav....

Nu är grundomgången av DD-mästaren avslutad och jag slutade på plats 1515 med 1990 fiktiva kronor i behållning. Den som vann grundomgången spelade ihop nära 90 000 kronor. De s k experterna hade en egen lista och där vann Malla med ca 5000 i behållning. Jag hade hamnat på tredje plats på den listan. Anmärkningsvärt är att endast fyra av de s k experterna lyckades gå plus i tävlingen. Micke Nybrink var black innan det var slut och han gnällde mest om reglerna. Det blev lite ”surt sa räven”.
Jag kan i alla fall konstatera att jag kan kalla mig thailändsk DD-mästare eftersom jag var ensam deltagare härifrån.
Den förre brottaren och pajasen Frank Andersson klarade sig också hyfsat i tävlingen och har efter det dömt ut de s k experterna offentligt i Aftonbladet.se och bl a anklagat dem för att mörka. Det är ju, i och för sig, inget nytt under stjärnorna.
Då Svanstedt introducerade sin tipstelefon var en av anledningarna att de tips som stallet lämnade, inte till alla delar publicerades. De s k experterna behöll vissa ”godbitar” för egen del.

Mörkandet gäller också i hög grad de tränar-/kuskintervjuer som redovisas i olika media. Årets bortdribbling står nog Arne Andersson, tränare till Stamping, för då han inför V75-starten den 23 oktober på Bergsåker låg väldigt lågt och ”hoppades på pengar” för att efter loppet hävda att han varit klar på vinst hela veckan. 25 gånger pengarna och ett riktigt rens på kupongen blev resultatet. Det förekommer även att det lämnas olika uppgifter i olika media och även att olika representanter för stallet lämnar olika uppgifter om samma häst.
Men med åren har man ju lärt sig vad de flesta av uppgifterna är värda och vilka som i alla väder är överoptimistiska och tvärtom.

På Valla i kväll tror jag att 3 Kalypso Face i avd 3 är stenklar, spets och slut och i avd 5 är nog 8 Stepping Face nästan lika klar om inte läget ställer till det.

Inga kommentarer: