tisdag, november 02, 2010

Ett problem mindre – förhoppningsvis…

Så är då fotvårtan, som varit en ständig följeslagare under hela sommaren, bortopererad. Eller bortkarvad och sönderbränd, jag vet inte vad som passar bäst i sammanhanget. Jag fick i alla fall lära mig att fötterna är bland de känsligaste delarna på kroppen. Det finns tydligen en stor ansamling av nervtrådar där nere. Om inte förr så blev jag varse det då doktorn tryckte in bedövningssprutan. Rent reflexmässigt drog jag naturligtvis åt mig benet och till slut fick sköterskan lägga sig över benet för att det skulle lyckas. Själva operationen tog inte mer än ca 15 minuter. Sedan återstod betalningen och avhämtandet av den sedvanliga pillerpåsen med antibiotika och värktabletter. Alltihop kostade 1 120 bath inklusive ett återbesök på söndag.
Fram till dess får jag väl hoppa på ett ben!

Inga kommentarer: