söndag, november 21, 2010

Föryngring och förnyelse eller.....

Det är intressant att ta del av vad svensk media skriver i olika ämnen och situationer. Det har ju varit en hel del i samband med krisen i det Socialdemokratiska Partiet och Mona Sahlins avgång.
Nu har även kvinnoklubben uttalat sig dels vad det gäller processen att utse ny partiordförande dels vilket kön som är mest önskvärt.
Den här gången skall processen inte få ske i slutna rum utan medlemmarna skall ges möjlighet att rösta genom sina föreningar. Det lät lite annorlunda förra gången det begav sig, då var tanterna inte intresserad av någon öppenhet.
Bilden har jag hittat i Aftonbladet och den ger mig inga vibrationer som jag kopplar till förnyelse eller föryngring direkt.

Veronica Palm har i sin ”programförklaring” talat om behovet att återinföra fastighets- och förmögenhetsskatt, att slopa Rut-avdrag och avskaffa jobbavdraget. Minns jag inte helt fel så var det i hög grad den diskussionen som under valrörelsen vände opinionssiffrorna till Alliansens fördel. Man kan väl inte heller med bästa vilja i världen påstå att det skulle vara en form av förnyelse. För mig låter det som en återgång till det gamla.

Ibland har jag svårt att hänga med.

Inga kommentarer: