fredag, mars 22, 2013

Hundbiten....



Häromdagen var jag inne i centrum i syfte att inhandla ett par snygga byxor inför det stundande bröllopet. Jag hade först tänkt sy upp en linnekostym men det var dåligt med passande tyger så jag valde i stället den lättare vägen.
Det var strax efter klockan sex på kvällskvisten och jag hade just parkerat och låst bilen. På väg till butiken blir jag anfallen av en byracka modell mindre, men riktigt ettrig. Jag han aldrig se då han kom utan kände bara hur det bet till i benet. Men trots att jag reagerade blixtsnabbt och ruskade bort honom hann han bita igenom jeansen så att blodvite uppstod. Han försökte sedan igen men då var jag beredd och med en välriktad spark skickade jag upp honom i krysset på ett tänkt fotbollsmål. Det gjorde att intresset för mig fick ett abrubt slut.
Några thailändare som blev vittnen till incidenten förklarade att jag måste kontakta läkare, vilket jag gjorde dagen efter. Där blev det både spruta och antibiotika.
Jag har bott här i mer än elva år och har aldrig varit i närheten av att bli biten tidigare. Visst har det hänt att en och annan byracka har skällt och morrat åt mig men de brukar ytterst sällan komma inom ”sparkavstånd”. Det är möjligt att han kände lukten av Zippo från mina jeans och att det var det som utlöste attacken.

Inga kommentarer: