fredag, mars 08, 2013

En ny diagnos....



I onsdags var det dags för ännu ett sjukhusbesök då mitt ben inte tycks visa på några förbättringar. Nu har jag till och med tvingats inhandla en käpp för att avlasta benet då det värker som värst. Värken kommer och går och flyttar sig mellan ljumsken, låret, knät, skenbenet och ankeln och det är värst på nätterna. Jag kommer inte ihåg när jag hade en sammanhängande sömn på mer än fyra timmar senast.
Irriterad "gubbe"
Nu har jag provat Voltaren, spray och olika salvor för att komma till rätta med vad som hitintills diagnostiserats som inflammation i muskler och ligament men det har inte blivit bättre. Jag märker också att det påverkar humöret och jag blir lätt irriterad över småsaker. Det finns säkert en och annan som upplever mig som en riktig gnällgubbe.
Det positiva med sjukhuset här är att man inte behöver vänta någon längre tid och att det inte behövs några remisser mellan olika avdelningar. Samma den här gången och nu blev det ny röntgen, jag har tappat räkningen för vilken gång i ordningen.
Med den nya röntgenplåten som underlag blev det nu en ny diagnos. Enligt doktorn så var höftleden utsliten! Men tros den nya diagnosen fick jag med mig en ny omgång med Voltaren och orden ”see you again”!Någon som tror att en utsliten höftled blir återställd med Voltaren?
Nu avvaktar jag några veckor och blir det ingen förändring till det bättre så kommer jag sannolikt att tidigarelägga hemresan som för närvarande är planerad att ske i början på juni.
För några år sedan fick jag diagnosen kronisk bronkit på det här sjukhuset men när plåtarna granskades av lungkliniken hemma så kunde man inte upptäcka något som inte var normalt. Jag har lite svårt att förlika mig med att höftleden skulle vara utsliten då symtomen inte riktigt stämmer överens med vad man kan läsa sig till på internet. Det är bara att avvakta vad man säger på ortopedkliniken då jag kommer hem nästa gång. Till dess hoppas jag att det blivit bättre.

Inga kommentarer: