onsdag, januari 07, 2015

Oönskade problem...



Min bästa vän här borta på andra sidan klotet har strulat till det för sig. I sanningens namn är han en riktig strulputte när det gäller det motsatta könet. Han tar alla chanser till en, i hans tycke, trevlig men kort samvaro och något som helst ansvar för eventuella följder föreligger inte. Nu är det riktigt illa, då det senaste äventyret tycks ha slutat i ännu en graviditet. I och för sig inte alls ovanligt då det gäller honom, jag vet inte vilken gång i ordningen det här är. Men tidigare har jag sluppit bli inblandad i resultaten av hans utsvävningar.

Det är ju inget fel på tjejen, hon ser hyfsat bra ut och känslan är att hon kommer att ta bra hand om sina eventuella avkommor. Men min vän har ingen känsla för något faderskap, han mest sover, äter och spanar efter nya förhållanden.   

Flickvännen
Problemet nu, är att vi har blivit involverad i det senaste förhållandet, på ett icke önskvärt sätt. ”Flickvännen”, om det nu är en adekvat benämning, dyker upp i tid och otid och kommer hem till oss. Att grinden är stängd möter inga hinder för denna företagssamma dam.  Hon är så pass smal att hon kan passera genom spjälorna. Godhjärtad som jag är så bjuder jag på mat då hon kommer eftersom hon tycks sakna familj. Ingen bra strategi har det visat sig då hon mer eller mindre bor här nu.

För den som inte riktigt hänger med så handlar det om hundar, där vår Zippo ännu en gång spelar huvudrollen. Tiken tycks sakna ägare och trots att jag monterat ett nät på grinden tar hon sig in. Nätet, som är av plast, bet hon sönder på några minuter. Yaya har berättat att om man vill bli av med en hund i Thailand så lastar man in den i bilen och åker iväg minst 20 kilometer och släpper ut den. Ett annat sätt är att släppa ut den i ett tempelområde.
 
Vi får väl se hur vi löser detta. Fortsättning lär följa….

Inga kommentarer: