söndag, augusti 23, 2015

Ett land på dekis...



Jag hade tänkt skriva lite om den här pellejönsregeringen som för närvarande håller i styråran i vårt fosterland. Det är i mina och många andras ögon en ömklig församling av inkompetenta människor som inte alls klarar av att sköta de arbetsuppgifter de tilldelats. Det mest beklagansvärda är dock att de inte heller behöver ta något ansvar för det de gör eller framförallt det de underlåter att göra.

När man skriver om regeringen måste man naturligtvis också skriva om alliansen, den självkastrerade oppositionen i svensk politik, om inte annat för att få en viss balans av tokigheterna, d v s alla är lika skyldiga. Det handlar bara om tid och rum. Jag hoppas att ni aldrig glömma cirkusdirektören från Täby som lämnade ansvaret med svansen mellan benen på valnatten. Mannen vars mål var att krossa den svenska välfärden.

Resultatet av ett vanstyrt land bör ju också uppmärksammas löpande, vilket även det var något jag tänkt sätta fingret på.

Men varför skall jag, en relativt gammal gubbe – en svensk pensionär, skriva om alla tokigheter då det finns andra som skriver mycket bättre och mer utförligt?

Ni, och ni blir allt fler, som brukar läsa det jag skriver, får nu tips på några mycket läsvärda bloggar och jag vädjar till er, låt det ta den tid det tar att läsa dessa inlägg och tipsa även vänner och bekanta. Det som skrivs på de här bloggarna är sådant som är viktigt för Sveriges framtid och därmed vår egen framtid.

Läsvärda inlägg på några opinionsbildande sajter:



Inga kommentarer: