lördag, januari 26, 2008

V75 på Bergsåker den 26 januari

Efter flera lågvattenmärken är det nu dags för en fullträff. V75 avgörs på min hemmabana Bergsåker och det kan finnas anledning att kolla vädret innan streckandet börjar. Tungt, slaskigt eller vinterbana kan vara avgörande för flera av hästarna.

Lite om mina idéer, lopp för lopp.

Avd 1. Under normala förhållanden så skall 2 Go On Pale vinna det här. Vädrets makter kan kanske ställa till det eftersom han är beroende av fast underlag. Värst emot är 11 Simb Luke och 5 Born To Dance. Jag har svårt att hitta någon utanför denna trio.

Avd 2. Verkar vara ett typiskt garderingslopp. På start är det 6 Lady Law och
4 Haute Couture som verkar vara huvudet högre än övriga. Jag tror dock att vinnaren finns på tillägg, någon av 9 Kibitka, 10 Velvet Sund, 11 Purple Haze, 12 Giant Girl,
14 Vegafina eller 15 Liny’s Quick Dame kanske kan få nosen först.

Avd 3. Gulddivisionen är en riktigt sorglig tillställning. Sju hästar till start efter två strykningar är dåligt. 3 Harlans Boogie kanske kan lura 1 Amour Ami på ledningen för att släppa till
5 Harmonic Silvio? Min luring heter 7 Regent Royal som har gjort bra lopp i hårda sällskap. 9 Triton Sund har inget emot en tungsprungen bana. Tipset till 1 Amour Ami dock.

Avd 4. Det här loppet ser också vidöppet ut och måste garderas friskt. 1 Peggy Ruda verkar bli favorit vilket jag inte köper rakt av, då hon endast vunnit ett lopp i karriären. Jag tror att
5 Jala Scorpion kan ta hem det loppet om inte spåret ställer till det. 3 Com Pepita och
9 M.B.s Rebecca är också allvarliga aspiranter på segern. 6 Newton Ness är kvick som en jävel ut och Norberg kan inte tänka sig att det blir annat än ledningen. Stefan Jonsson som kör
7 Bravo Sign säger att han ska köra i ledningen och se hur långt det räcker!
Det kan bli fartfest från början och trötta ben till slut vilket öppnar för en skräll. Ingen är väl egentligen riktigt chanslös, en helgardering kanske inte är helt fel.

Avd 5. I det nordsvenska loppet är det fyra som verkar höja sig något över mängden.
8 Vojne Faks, 3 Arion, 6 Vimseld och 5 Mjölner Stilig är de jag tänker på.

Avd 6. Själv låser jag den här avdelningen med två streck, 1 New Photo och 6 Dude Kemp.
New Photo var tvåa efter Lea senast och man trodde mycket på hästen inför det loppet. Han är säkert lika bra den här gången och motståndet är betydligt enklare. Dude Kemp tar jag med då Jim Frick varit optimistisk inför de senaste starterna, så med rätt klaff på loppet kan det vara dags.

Avd 7. Här kommer mitt enkelstreck ut och jag tror på spets och slut för 1 Leading Lantern.

Good Luck!

Inga kommentarer: