fredag, februari 26, 2010

SJ, Sj gamle vän...

Jag vet inte vad det kan bero på, måhända har man fått kalla fötter på allas vår järnväg. I vilket fall som helst har jag, bland alla andra mail, även fått ett från SJ:s kundtjänst där man skriver;


”Jag beklagar om problem uppstod vid er resa. Efter att ha läst din reklamation har jag beslutat att återbetala dina tågbiljetter med 320 kronor. Pengarna kommer att återbetalas till det konto du använde vid betalningen.”


Där ser man, än är inte hoppet helt ute. Men det är ju bättre om tågen går och att man kan lita på kommunikationerna.

Både Norge och Finland har haft samma ”extrema” väder men där har inte konsekvenserna fått samma effekter – långt därifrån. Någon med ansvar borde ställa sig frågan VARFÖR?

Sedan handlade det inte om en reklamation från min sida utan om en fråga hur och på vilket sätt jag skulle ta mig till Arlanda i god tid för att hinna med ett flyg med en viss avgångstid.

Hade jag inte agerat själv utan ställt min tillit till SJ:s s k kundtjänst hade vi varit kvar i Sverige och fått köpa nya flygbiljetter för 14 000 kronor

Inga kommentarer: