lördag, februari 12, 2011

En efterlysning...

Jag väntade ett besök från polare Wallgren från Mora i slutet på januari. Nu är vi snart i mitten på februari och han har ännu inte dykt upp.
Wallgren är en välväxt kille i sina bästa år med bred överkropp och ett grandiost solblekt hårsvall. Han är en hejare på att spela golf och hans favoritdryck är ”gin och tonic”. Det går rykten om att han dricker det till bland annat pannkaka och pölsa, men jag vet inte om det ligger någon sanning i ryktet eller om det bara är illvilligt förtal.
I vilket fall som helst så hade jag bunkrat upp med några flaskor förstklassigt gin och ett flak med Tonic Water i väntan på besöket. Nu sitter jag här och är rädd att det skall bli gammalt innan han dyker upp. Jag vågar inte ens tänka tanken vad jag skall göra med drickat om han inte dyker upp överhuvudtaget.
Man blir ju lite orolig också, hoppas bara att det inte hänt någon olycka på golfbanan eller någonting annat.
Han lär senast ha varit synlig på Kata Beach och på ett antal barer inom samma område på Phuket.
Uppgifter om den försvunne polare Wallgren kan lämnas som en kommentar direkt på bloggen.

Inga kommentarer: